Tuesday, November 19, 2002

اسلامشناسي « اشراف مكه ؛ اسلام را مي پذيرند



ايران آرا



من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي

««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .


اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

اشراف مكه ؛ اسلام را مي پذيرند
مغزهاي متفكر اشراف مكه ؛ وقتي محتواي آموزشي و عملي تبليغات محمد را ديدند ؛ بخوبي دريافتند كه اسلام نيز ( مانند همهْ اديان ديگر )
هيچگونه ” خطر بنيادي ” براي منافع و امتيازات طبقاتي آنان ندارد ؛ لذا در سال هشتم هجري ؛ اشراف مكه ” بدون جنگ ” با ارتش پيغمبر ؛
تسليم شدند و قبيلهْ ” قريش ” و اكثريت اشراف ” بني اميه ” ( مانند ” ابو سفيان ” كه از سرسخت ترين دشمنان محمد بود ) اسلام را پذيرفتند ؛
بنظر ميرسد در همين رابطه بود كه پيغمبر نيز براي آسودگي خيال اشراف قريش و بني ’اميه و براي جلب رضايت و حمايت آنها و تآمين منافع بازرگانان مكه ؛
بزودي « قبلهْ مسلمانان را از ” بيت المقدٌس ” ( مسجد الاقصي’ ) به مكه ( مسجد الحرام ) تغيير جهت داد » - ( سورهْ بقره - آيهْ 144 - 145 و 146 )
« و با واجب كردن ” حج ” براي عموم مسلمانان ؛ خطر كسادي بازار و ورشكستگي اقتصادي بازرگانان مكه را از بين ’برد(4) »
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(4) - ( سورهْ حج - آيهْ 28 و 27 + سورهْ آل عمران - آيهْ 97 + سورهْ بقره آيهْ 197 و 198 + سورهْ مائده - آيهْ 2 . )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علاوه بر اين : در جنگ هاي غارتگرانه نيز غنائم و ثروت هاي فراواني به اين اشراف داده ميشد تا از حمايت و پشتيباني آنها نسبت به پيغمبر ؛
قدرداني شود ؛ مثلا“ : همهْ غنائم جنگ ” هوازن ” به اين اشراف اختصاص يافت ... و ” ابوسفيان ” ( دشمن شمارهْ يك اسلام ) با دو پسرش
( يزيد و معاويه ) هر كدام صد شتر و 40 كيلو نقره گرفتند... (5)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(5) - تاريخ طبري - ج 3 - ص 1201 و 1214 + تاريخ يعقوبي - ج 1 - ص 425 + سيرهٌ النبويه - ابن هشام - ج 1 - ص 79 .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
و بعد ها نيز كمك و مال از مدينه به ابوسفيلن ميرسيد. ” محمد ” براي تشكيل يك حكومت مقتدر اسلامي ؛ از نيرو هاي مادي و معنوي دو جناح مختلف اجتماعي استفاده كرد :
ـــــــــــــــــــــــــــــ
««« بابك دوستدار »»»
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد

ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.

((( خبرچين)))
((( هميشك )))

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home