Wednesday, January 08, 2003

توضيحات و اضافات

من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي


««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .


اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

توضيحات

تعاليم اخلاقي و اقتصادي - اجتماعي قرآن و « محمد »
« هر طبقهْ استثمارگر ؛ ميكوشد اخلاقي را به زحمتكشان تلقين كند تا دست و پاي ايشان را ببندد و به آنان :
” تواضع ؛ صبر ؛ قناعت و فرمانبرداري را توصيه نمايد ”. »
تبليغات و تعليمات ديني محمد بيشتر بر اساس دعوت مردم به اطاعت از خداي يكتا و ترساندن آنها از روز قيامت و عذاب جهنم قرار داشت .
بسياري از سوره ها و آيه هاي قرآن براستي ««« مانيفست ترس و تهديد »»» است و عده اي از محققين ؛ بدرستي مي نويسند كه :
’مهم ترين عامل حيات مذهبي مسلمانان قرن اوٌل هجري ؛ ترس بود :
{ ترس از خداي ’منتقم و قهٌار ؛ ترس از مرگ ؛ ترس از حساب روز قيامت ؛ ترس از معصيت ؛ ترس از جهنمي كه با وصف
« و’قودها الناس و ا’لحجا’ره » دل شير هم از هيبت آن آب ميشود. }

تصوير « خدا » در قرآن ؛ تصوير يك فرمانرواي مطلق قبايل دورهْ « پدر سالاري » است ؛
تصوير كسي است كه انسان را بدلخواه خود خلق كرده و هر وقت اراده كند ؛ ميتواند او را از بين ببرد ؛ حتي’ رسول و پيغمبر خود را :
« ولو’ تقو’ل’ علينا’ بعض الا’قاويل لا’خذ’ نا منه’ باليمين ُثمٌ لقطعنامنه’ الوتين . » - ( يعني ) :
” اگر محمد بر ما افتراء ببندد ؛ نيروي او را ميكيريم و بند دل او را مي ’بريٌم.....”
چنين خدائي ؛ « آدم و حوٌا » را بخاطر عصيان و نافرماني از دستوراتش از بهشت بيرون راند
و گر نه خوردن يك سيب ( يا گندم ) خود بخود نمي تواند « گناه كبيره »اي باشد تا بخاطر آن ؛ چنان عذاب و عقوبت سختي را بتوان بر انسان تحميل كرد ؛
چنين خدائي با اينكه مكر و حيله را كاري باطل و ناپسند ميداند ؛ اما ؛ خود تاءكيد ميكند كه : «« مكاٌرترين مكٌاران است »»

در اسلام ( همانگونه كه از نام آن پيداست ) اطاعت و تسليم : تقوا و فضيلت واقعي است و عصيان و نافرماني : « گناه كبيره » ميباشد.
در اين دين نيز ( مانند ديگر اديان باصطلاح الهي ) عنصر اساسي :
اسارت انسان در برابر يك قدرت خارجي بنام خدا و انقياذ انسان در مقابل يك استبداد بيروني است.
--------------------------
« بابك دوستدار »
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد
بخش هاي قبلي را حتما” بخوانيد. تا فردا ؛ ”مزدك ”

ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.


حلاج ديگري را بر « دار » مي برند !

((( خبرچين)))
((( هميشك )))

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home