Saturday, January 04, 2003

توضيحات و اضافات

من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي


««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .


اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

توضيحات

نكتة : اعراب مسلمان حتا از همخوابگي با زنان شوهردار پرهيز نميكردند و اين ؛ البته دستور « قرآن » بود.
« و المحصنات’ من النسٌاء الا’ ما ملكت. » ---» ( سورهْ نساء - آيهْ 24 )
( يعني ) = ” ... و نكاح زنان محصنه ( شوهردار ) نيز براي شما حرام شد مگر آن زنان كه ( در جنگها ) متصرف و مالك شده ايد. ”

دربارهْ زنان پيغمبر :

1 - ازدواج « محمد » ( بيست و چهار ساله ) با « خديجه » ( چهل ساله ) ( كه يكي از بزرگترين اشراف مكه بود )
و در اختيار گرفتن ثروت هاي خديجه بوسيلهْ پيغمبر ؛ زمينهْ لازم اقتصادي و تداركاتي ظهور و تبليغ انديشه هاي محمد را مهيا ساخت.

2 - « محمد »( چهل و پنج ساله ) پس از ادعاي پيغمبري ؛ « عايشه »( هفت ساله ) دختر « ابوبكر » را به ازدواج خود در آورد.
« ابوبكر » مردي ثروتمند بود كه بدين ترتيب تمام امكانات اقتصادي - اجتماعي خود را در اختيار « محمد » گذاشت.

3 - « محمد » براي تحكيم قدرت سياسي - مذهبي خود با دختر « ’عمربن خطاب » ازدواج ميكند.
اين امر به اعتبار « حضرت محمد » در ميان مخالفان او افزود ؛ زيرا « ’عمر » نيز از بزرگترين ” قدرتمندان ” عربستان بود.

” حضرت محمد ” غيراز زنان ياد شده ؛ زنان و همسران فراوان ديگري نيز داشته كه غالبا” از دختران اشراف و ثروتمندان عربستان بودند.
مورخين ’معتبر تعداد زنان پيغمبر را پانزده - تا - بيست و سه نفر دانسته اند. ( 15 - تا - 23 ) نفر !!!
اين تعداد - البته - بجز زنان صيغه اي و كنيزكان حضرت ميباشد. --» (×)
--------------
---» (×) - نگاه كنيد به : آفرينش و تاريخ - ’مقدسي - ج 5 - ص 105 + تاريخ يعقوبي - ج 1 - ص 452 - 454 + تاريخ طبري - ج 4 - ص 1291 - 1295
--------------
لازم بيادآوريست كه : « قرآن » در ( سورهْ نساء - آيهْ 3 ) حداكثر داشتن جهار (4) زن را به مسلمانان اجازه داده است ؛
با اينحال بر خلاف دستور صريح قرآن ؛ « محمد » يازده ( 11 ) زن را همزمان با هم داشت !!! --» ( تاريخ طبري - ج 4 - ص 1288 )

تعدٌد زنان پيغمبر و « احتكار » آنان در خانه يا حرمسرا و اختلافات و رقابت هاي بين زنان --» ( نگاه كنيد به : تاريخ طبري - ج3 - ص 1102 - 1103 و 1218 )
بي شك نمي توانست روابط طبيعي و مناسبات سالم خانوادگي را كاملا” پديد آورد ؛ از اين رو :مثلا”
« شايعات فراواني دربارهْ رابطهْ نا مشروع « عايشه » ( زن محمد ) با « صفوان بن معطل » وجود داشت ؛ سورهْ ” النور ” در قرآن اشاره به همين ماجراست. » --» (××)
-------------------
---» (××) - نگاه كنيد به : قرآن - سورهْ النور - آيه هاي 4 --» تا 19 + تاريخ طبري - ج 3 - ص 1103 - 1106 + ترجمهْ تفسير طبري - ج 5 - ص 1124 - 1136
--------------------------
« بابك دوستدار »
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد
بخش هاي قبلي را حتما” بخوانيد. تا فردا ؛ ”مزدك ”

ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.

حلاج ديگري را بر « دار » مي برند !
((( خبرچين)))
((( هميشك )))

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home