حملهْ اعراب به ايران - 2
از اين دين مردم فريب ريائي
««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس
حملهْ اعراب به ايران
« لاك گارد » معتقد است كه مفهوم نكامل يافتهْ غنيمت اين است كه : ” حكومت در ممالك مغلوب ؛ نسبت به همهْ اراضي ؛ براي خود حق مطلق قائل است. ”--»(×)
------------------
--» (×) - مالك و زارع - 64
-----------------
در سال هجدهم هجري ؛ اعراب مسلمان به ايران حمله كردند.
اختلافات دروني دربار ساساني ؛ وجود تضادهاي شديد طبقاتي ؛ استثمار و فقر توده ها ؛ بروز جنگهاي متعدٌد 24 سالهْ با دولت روم شرقي ( بيزانس )
و در نتيجهْ : خالي شدن خزانهْ دولت و تشديد فشار و تحميل ماليات هاي سنگين بر توده هاي شهري و روستائي
و نيز : تباني روحانيون و ارتجاع مذهبي با اشراف و زمينداران و درباريان
و همجنين : يآس و سرخوردگي ايرانيان بدنبال سركوبي نهضت اشتراكي « مزدك »
و نتيجتا“ : اميد و انتظار تودهْ مردم براي ظهور يك قهرمان و « نجات بخش » / كه در آئين هاي زرتشتي و « مانوي » بر آن تاگيد شده بود. --»(××)
----------------
--»(××) - در اوستا و در ’سنت ها و روايت هاي زرتشتي ؛ اشاراتي در باب ظهور « ’منجي موعود » وجود دارد ؛ كه با ظهور خود ؛
دروغ و بدي را از جهان بر ميدارد و راستي را ياري و پيروزي ميدهد. / « مزديسنان » در حقيقت ظهور سه تن موعود :
( سوشيانت ) را انتظار داشته اند كه هر يك بفاصلهْ هزار سال از يكديگر ظهور خواهند كرد . --» ( نقل از ؛ پشت ها - استاد پور داود - ص 301 - 300 )
------------------
و نيز : شعار دلپذير « برابري اسلامي » كه ايرانيان آنرا به غلط شبيه برابري و عقايد اشتراكي « مزدك » مي پنداشتند ...
همه و همه باعث شد تا مرزهاي ايران ؛ يكي پس از ديگري بوسيلهْ سپاهيان عرب فتح شوند.
بقيهْ ماجرا را فردا دنبال خواهيم كرد ؛ بخش هاي قبلي را حتما” بخوانيد. تا فردا ؛
_____________________
« بابك دوستدار »
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد
ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.
قتلهاي زنجيرهاي ، شكل بازداشتهاي زنجيرهاي را به خود گرفته است
((( هميشك )))
0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:
Post a Comment
<< Home