Wednesday, December 04, 2002

اسلامشناسي « تعاليم قرآن و محمد »



ايران آرا



من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي

««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .


اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

««« تعاليم اخلاقي و اقتصادي - اجتماعي قرآن و ” محمد ” »»»

« ثلاثه’ لا’تقبل’ لهم صلاة“ و لا ’ترفع’ لهم’ الي’ السمٌاء حسنةٌ : العبد’ الاٌبق’ ير’جع’ الي مواليٌه و ... » - ( نهج الفصاحه - حضرت محمد - ص - 251 )
يعني : «« سه كس اند كه نمازشان پذيرفته نمي شود و خدا كار نيكشان را به آسمان نمي برد ؛ /// اوٌل : ” بندهْ فراري مگر آنكه پيش صاحبش باز گردد ”... »»

« ثلاثه’ لاتسئل عنهم’ : رجل’ فارق’ الجماعة و عصي’ امامه’ و مات عاصيا” و امهٌ ا’ؤ عبد’ ابق من سيٌده فمات و ... » - ( نهج الفصاحه - ص 249 )
يعني : «« سه كس اند كه از آنها سخن مگو : ” مردي كه از جماعت دوري گرفته و پيشواي خود را نافرماني كرده و در نافرماني مرده باشد ” /
..... دوٌم : ” كنيز يا بنده اي كه از ارباب خود گريخته و در حال فرار مرده باشد ” /
و ... « ثلاثه’ لاتجاوز’ صلاتهم’ آذانهم : البعد’الابقٌ حتي’ تر’جع’ » - ( نهج الفصاحه - ص 248 )
يعني : «« سه كس اند كه نمازشان از گوشهاي شان بالاتر نمي رود ؛ اوٌل : ” بندهْ فراري تا آنكه نزد اربابش باز گردد ... ” »»

« ثلاث’ لايجوز’ اللعٌب فيهنٌ : الطلاق’ و النكاح’ و العتق’ » / ( نهج الفصاحه - محمد - ص 262 )
يعني : «« سه چيز است كه شوخي در آن روا نيست : ” طلاق ؛ نكاح و آزاد كردن بنده . »»

مؤلف « بحرالفوايد » نيز مي نويسد : پيامبر عليه السلام گفت : ” ايٌما عبد’ ا’بق فقد برئت’ منه’ الذمٌه ”
يعني : «« هر غلامي كه وي بگريزد ؛ از زينهار و امانت يعني از نگاه داشت خداي بيرون آمد »».

پيغمبر گفت : سه كس اند كه حق تعالي’ نماز و روزهْ ايشان نپذيرد و دعا و نماز ليشان به آسمان نبرد ؛
اوٌل : غلام و كنيزك گريخته پاي ..... و حق خواجهْ ( ارباب ) آنست كه ( برده ) بي دستور او به غزا ( جنگ ) نرود ؛ نماز نافله نكند ؛ حرمت ( ارباب ) نگاهدارد
و بر مال ارباب مشفق ( علاقمند ) شود و اگر ( برده ) بگريزد ؛ خدا خصم او ’بوٌد .( بحرالفوائد - ص 172 « باب در حق خداوندان غلام و كنيزك » )

از حضرت علي نيز روايت شده كه : گروهي از بردگان در جنگ « ’حديبيٌه » قبل از عقد صلح ؛ از ارباب ها و مالكين خود جدا شدند ؛
اما پيغمبر از عمل برده ها خشمناك شد و آنها را نگاه داشت . -- ( پرتو اسلام - ج 1 - ص 119 )

بنابراين : مي بينيم نظر كساني كه معتقدند : « يكي از برجسته ترين اقدامات عملي و مؤثر اسلام از همان آغاز ؛ مبارزهْ منظم و همه جانبه بمنظور
« لغو و انهدام ريشه اي رسم و نظام بردگي است ... » ؛ و اسلام از همان آغاز با موضعگيري هاي صريح خود نشان داد كه :
«« هرگز بر رسم و نظام برده داري صحه نميگذارد و با آن مخالف است .»» // تا چه اندازه بي اساس و بدور از حقايق تاريخي ميباشد.(×××)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(×××) - حبيب الله پايدار ( ح - پيمان ) - مالكيت ؛ كار و سرمايه از ديدگاه اسلام - ص 107 و 104 و 105 + ابوذر ورداسبي - جزميت فلسفهْ حزبي
( نقدي بر اسلام در ايران پطروشفسكي ) - ص 172 و 206 + سيد محمود طالقاني - اسلام و مالكيت - ص 328 و 342
_________________________
««« بابك دوستدار »»»
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد

ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.

((( خبرچين)))
((( هميشك )))

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home