Thursday, November 28, 2002

اسلامشناسي - كشتزار فدك



ايران آرا



من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي

««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .


اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

اسلام و مالكيت - « نخلستان فدك »

ابوبكر بعنوان خليفهْ اوٌل بر نخلستان و كشتزارهاي سبز و خرم ” فدك ” چنگ انداخت.......
دختر پيغمبر ؛ وقتي كه از ماجراي ” فدك ” آگاه شد ؛ به مسجد ؛ نزد خليفه ( ابوبكر صديق ) رفت و گفت :
” پدرم پيغمبر « فدك » را به من بخشيده است و ترا اين اجازه نبود كه كشتزار مرا به ستم از من بستاني و مزدوران مرا از آنجا بيرون براني .... (×)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
(×) - تاريخ سياسي اسلام - ص 43 + ناسخ التواريخ - ج 8 - ص 76 و 62 .
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
بنا بر روايات موجود ؛ حضرت محمد ؛ خود تاكيد كرده بود كه : « نحن’ ’معاشرالانبياء لا’ نورثٌ » يعني : « ما جماعت پيغمبران ؛ ارث نميگذاريم ... (××)
ــــــــــــــــــــــــــــــ
(××) - تاريخ طبري - ج 4 - ص 1336 - 1335 + البدايه و النهايه - ابن كثير القرشي - ج 5 - ص249 و 285 +
+ شرح نهج البلاغه - ابن ابي الحديد - ج 4 - ص 113 + وفاء الوفاء - سمهودي - ص 153 - 152 .
ـــــــــــــــــــــــــــــ
با اينحال حضرت محمد - بعنوان يك « زميندار بزرگ » - علاوه بر « فدك » داراي دهات و املاك فراواني بود كه از آنجمله ميتوان از زمين ها و املاك زير نام ’برد :
1 - ’برقه - 2 - دلاٌل - 3 - اعواف - 4 - صافيه - 5 - مثيب - 6 - حسناء - 7 - وطيح - 8 - مشربهْ ا’م ابراهيم - 9 - سلالم و .......
همهْ اين اراضي و املاك خصوصي پيغمبر ؛ پس از مرگ او ؛ بلافاصله توسط « ابوبكر صديق » ( خليفهْ اوٌل ) ضبط و مصادره شد. (×××)
ــــــــــــــــــــــــــــ
(×××) - الاموال - قاسم بن سلام - ص 7 + وفا الوفاء - ص 152 و 36 .
ـــــــــــــــــــــــــــ
قابل ذكر است كه پس از مرگ پيغمبر ؛ براي تصاحب ثروت او ؛ دعوا و نزاع شديدي بين حضرت علي و عباس ( عموي پيغمبر ) جريان داشت ؛
سر انجام اين دو ؛ براي قضاوت و داوري نزد « ابوبكر » رفتند ؛ حضرت علي و عباس در حضور « ابوبكر » بيكديگر فحش و ناسزا گفتند ؛
سرانجام : او بين آنها داوري كرد و گفت : ” پيغمبر گفته است كه ” : ” « ما گروه پيغمبران ؛ ارث نميگذاريم ». (××××)
ــــــــــــــــــــــــــ
(××××) - شرح نهج البلاغه - ابن ابي الحديد - ج 4 - ص 117 - 115 + فرق الشيعه نوبختي - ص 45 + تاريخ طبري - ج 4 - ص 1334 - 1335 .
__________________
««« بابك دوستدار »»»
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد

ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.



((( خبرچين)))
((( هميشك )))

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home