اسلامشناسي « تعاليم قرآن و محمد »
ايران آرا
از اين دين مردم فريب ريائي
««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس
««« تعاليم اخلاقي و اقتصادي - اجتماعي قرآن و ” محمد ” »»»
« محمد » براي توده ها موعظه ميكرد كه : از دنيا چشم بپوشيد تا خدا شما را دوست بدارد - خدا معيشت و كار را تقسيم كرده
و خوشبختي و بدبختي هر كس ؛ قبلا” تعين شده است - « اي فقيران ! اگر بدانيد كه پيش خدا چه ها داريد دوست خواهيد داشت كه فقر شما بيشتر شود »
«« اي فقيران ! اگر بدانيد كه ( در آن جهان ) براي شما چه ذخيره شده بر آنچه كه نداريد غم نخواهيد خورد . »»
« به بهشت نگاه كردم و ديدم كه بيشتر مردم آن ؛ فقيران هستند » - «« در روز قيامت ؛ فقر ؛ پيش خدا زينت است »»
« صبر خوب است اما براي فقيران خوبتر است....! - بدين ترتيب محمد به بردگان و زحمتكشان مي آموخت كه
در فكر حقوق بيشتر و امكانات رفاهي بهتري نباشند زيرا كه : « بهترين مؤمنان كسي است كه قانع باشد » - (××)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(××) - ( نهج الفصاحه - حضرت محمد - ترجمهْ ابوالقاسم پاينده - ج 1 و 2 - ص 52 و 53 - 505 - 277 و 505 - 492 - 65 و 501 - 437 - 425 و 420 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قرآن در آيهْ هاي فراوان به زحمتكشان و برده ها توصيه ميكند : « دنيا متاع بي ارزشي است و جهان آخرت براي پرهيزگاران ؛ بسيار بهتر است. » - (×××)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(×××) - سورهْ انعام - آيهْ 32 + سورهْ انفال - آيهْ 67 + سورهْ آل عمران - آيهْ 185 و 197 + شورهْ رعد - آيهْ 26 +
+ سورهْ توبه - آيهْ 38 + سورهْ نساء - آيهْ77 و سوره هاي ديگر ....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بر آنچه كه « خدا » طبقاتي را از آن بهرمند ساخته است ؛ چشم مگشائيد ؛ زندگي دنيا را براي آنان ( اشراف و ثروتمندان )
واگذاريد تا « خدا » اشراف و ثروتمندان را در اين باره آزمايش (!!!) كند. - ( سورهْ طه - آيهْ 131 )
« محمد » با توسل به آيات قرآن ؛ توده ها را متقاعد ميكرد كه اختلاف طبقاتي و حاكميت اشراف و ثروتمندان يك « مشيٌت الهي » است.
او با تبليغ آيهْ : « خدا رزق بعضي را بر بعضي ديگر فزوني داده است ». - ( سورهْ هود - آيهْ 118 + سورهْ نساء - آيهْ 32 + سورهْ اسري - آيهْ 21 )
و يا خدا بعضي را بر بعضي ديگر برتري داده است تا عده اي ( بوسيلهْ ثروت ) گروهي ديگر را به خدمت خود در آورند - ( سورهْ زخرف - آيهْ 32 )
به تائيد و توجيه تبعيض و اختلاف طبقاتي مي پرداخت .
_________________________
««« بابك دوستدار »»»
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد
ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.
((( هميشك )))
0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:
Post a Comment
<< Home