Monday, December 02, 2002

اسلامشناسي « تعاليم قرآن و محمد »



ايران آرا



من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي

««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .


اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

««« تعاليم اخلاقي و اقتصادي - اجتماعي قرآن و ” محمد ” »»»

هر چند كه در قرآن آيه هائي در « نكوهش » اشراف و رعايت حال بردگان بوسيلهْ برده داران ديده ميشود ؛
اما ؛ اين دستورات فقط « جنبهْ اخلاقي » داشته و از « نظر حقوقي » بهيچ وجه نمايندهْ مخالف اسلام با برده داري و استثمار نيست ؛
در قرآن بروشني تاكيد شده : «« خدا رزق بعضي از شما را بر بعضي ديگر فزوني داده است و آنكه رزق و روزي او بيشتر شده ؛
زيادي را بزير دستان و غلامان ندهد تا با او مساوي شوند. - ( سوره نحل - آيهْ 71 )

بنظر قرآن : «« بنده و برده اي كه قادر به هيچ كاري نيست با مرد آزاد كه خدا به او رزق نيكو عطاء كرده هرگز برابر نيستند »». ( سمرهْ نحل - آيهْ 75 )

حضرت محمد نيز در سخنان خويش بارها برده داري را تصديق و تائيد كرده و به بردگاني كه گريخته و يا قصد فرار از اسارت ارباب را داشتند اخطار كرد كه :
««« فرار از بردگي مورد رضاي خدا نيست ؛ »»» براي نمونه :
” ’ثنان لا تجاوز ’ صلا تهمار’ ؤسها : عبد’ ا’بق من مواليه حتٌي’ يرجع’ و ... ” - ( نهج الفصاحه - حضرت محمد - ص 11 )
يعني : « دو كس اند كه نمازشان از سرشان بالاتر نمي رود : اوٌل - برده اي كه از نزد ارباب خود فرار كرده باشد مگر آنكه پيش ” آقا‌ ”يش باز گردد. »
_________________________
««« بابك دوستدار »»»
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد

ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.

((( خبرچين)))
((( هميشك )))

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home