Saturday, November 30, 2002

اسلامشناسي « تعاليم قرآن و محمد »



ايران آرا



من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي

««« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند. »»»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .


اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

««« تعاليم اخلاقي و اقتصادي - اجتماعي قرآن و ” محمد ” »»»

« هر طبقهْ استثمار گر ؛ ميكوشد اخلاقي را به زحمتكشان تلقين كند تا دست و پاي ايشان را ببندد و به آنان : تواضع ؛ صبر ؛ قناعت و فرمانبرداري را توصيه نمايد . »
تبليغات و تعليمات ديني محمد بيشتر بر اساس دعوت مردم به اطاعت از خداي يكتا و ترساندن آنها از روز قيامت و عذاب جهنم قرار داشت.
بسياري از سوره ها و آيه هاي قرآن براستي ««« مانيفيست ترس و تهديد است »»» و عده اي از محققين ؛ بدرستي مي نويسند كه :
مهم ترين عامل حيات مذهبي مسلمانان قرن اوٌل هجري ؛ ترس بود : ترس از خداي ’منقتم و قهار ؛ ترس از مرگ ؛ ترس از حساب روز قيامت ؛
ترس از معصيت ؛ ترس از جهنمي كه با وصف ” ’وقودها الناس و الحجاره ” دل شير هم از هيبت آن آب ميشود.- (×)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(×) - ( تاريخ تصوف در اسلام - قاسم غني - ج 2 - ص 12 و 18 + اسلام و تصوف - نيكسون - ص 5 )
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تصوير « خدا » در قرآن ؛ تصوير يك فرمانرواي مطلق قبايل دورهْ « پدر سالاري » است ؛ تصوير كسي است كه انسان را بدلخواه خود خلق كرده
و هر وقت اراده كند ؛ ميتواند او را از بين ببرد ؛ حتي’ رسول و پيغمبر خود را :
«« ولو تقول علينا بعض الاقاويل لا خذ نا منه باليمين ’ثم لقطعنامنه الوتين »» = يعني :
اگر محمد بر ما اقتراء ببندد ؛ نيروي او را ميكيريم و بند دل او را مي بريمٌ... ( سورهْ الحاقه - آيهْ 44 - 46 )
چنين خدائي ؛ « آدم و حوا » را بخاطر عصيان و نافرماني از دستوراتش از بهشت بيرون ميراند (××)
ــــــــــــــــــــــــــــ
(××) - ...... و بخاطر اين عصيان ( خوردن سيب يا گندم ) ” آدم و حوا ” را از بهشت بيرون كرديم ( سورهْ بقره - آيهْ 36 )
ـــــــــــــــــــــــــــ
و گرنه خوردن يك سيب ( يا گندم ) خود بخود نمي تواند « گناه كبيره »اي باشد تا بخاطر آن ؛ چنان عذاب و عقوبت سختي را بتوان بر انسان تحميل كرد ؛
چنين خدائي با اينكه مكر و حيله را كاري باطل و نا پسند ميداند ؛ اما ؛ خود تاكيد ميكند كه : ««« مكارٌترين مكارٌان است »»» - (×××)
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
(×××) - سورهْ القلم - آيهْ 44 و 45 + سورهْ انفال - آيهْ 30 + سورهْ طارق - آيهْ 15 و 16 + سورهْ نساء - آيهْ 142 + سورهْ هعراف - آيهْ 99 - 182 و83 و...
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
در اسلام ( همانگونه كه از نام آن پيداست ) اطاعت و تسليم : تقوا و فضيلت واقعي است /// و عصيان و نافرماني : « گناه كبيره » ميباشد
در اين دين نيز ( مانند ديگر اديان باصطلاح الهي ) عنصر اساسي : ” اسارت انسان در برابر يك قدرت خارجي بنام « خدا » و انقياد انسان در مقابل يك استبداد بيروني است ”

نظام اسلامي ؛ اساسا” يك نظام « خدا سالار » است و انسان ؛ در تحليل نهائي ؛ نقش « بنده » و « عبدالله » را دارد ؛
در اين نظام ؛ هدايت و سعادت بشر ؛ تنها به خواست و « مشيٌت » خدا بستگي دارد - ( در قرآن بيش از 57 بار به اين امر تاكيد شده است . )
بنظر قرآن : زندگاني نيك ؛ همان زندگاني تواءم با فضيلت و تقوي’ است و فضيلت و تقوي’ نيز يعني : ترس و تسليم محض و اطاعت بره وار در برابر ارادهْ خدا است :
««« اي اهل ايمان ! همگي داخل در مقام تسليم شويد - ( سورهْ بقره - آيهْ 208 ) زيرا كه مسلمانان و پرهيز گاران واقعي :
همان كساني هستند كه در نهان ( و آشكار ) از خداي خود مسترسند. - ( سورهْ انبياء - آيهْ 49 )

و براستي ! « كدام دين ميتواند بهتر از دين آنكسي باشد كه او ؛ در برابر ارادهْ خدا ؛ سر تسليم خم كرده است ؟ » - ( سورهْ نساء - آيهْ 125 )
__________________
««« بابك دوستدار »»»
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد

ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.


((( خبرچين)))
((( هميشك )))

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home