Friday, December 06, 2002

برابري و برادري اسلامي - 3 - (؟)


من ايرانيم آرمانم رهائي
از اين دين مردم فريب ريائي


« ملتي كه تاريخ خود را نشناسد ؛ ناچار است آنرا تكرار كند.»



تاريخ ر’شد و گسترش اسلام و “ مسلمان سازي “ را نميتوان فهميد ؛ مگر آنكه: ابتدا خصلت “ خشن “ ؛ “ تند “ ؛ “ متجاوز “ و “ مهاجم “ آنرا بشناسيم .

اسلام شناسي
زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام
علي ميرفطروس

ماهيت « برابري و برادري اسلامي »

نكته اي كه از نظر « روانشناسي جنگيدن » در تمام جنگ هاي اعراب قابل توجه است ؛ اين است كه « اصل تقدير » عملا“ سلاح عقيدتي بسيار
مناسبي براي « جهاد » بوده است ؛ « محمد » و سرداران سپاه او ( يعني اشراف و برده دارها ) با استفاده از سادگي و عدم آگاهي سربازان -
-- ( يعني توده هاي پا برهنه و زحمتكشان ) و با توسل به آيهْ هاي قرآن - (×) - به آنان تلقين ميكردند كه در پيكار با « ’كفار‏ٌ » ميتوانند با هر خطري روبرو شوند ؛
ـــــــــــــــــــــــــ
(×) - ( سورهْ قمر - آيهْ 49 + سورهْ فاطر - آيهْ 11 + سورهْ آل عمران - آيهْ 154 و 145 و 111 + سورهْ نساء - آيهْ 7 )
ــــــــــــــــــــــــــ
و اگر « تقدير » بر آن قرار نگرفته باشد كه در آن روز هلاك شوند ؛ زنده خواهند ماند و اگر « ’مقدرٌ » چنين باشد كه بميرند ؛
بهر حال - اگر در خانهْ خود و در زير سقف امن هم بمانند ؛ خواهند ’مرد زيرا لحظهْ مرگ هر كس را خداوند از روز ازل و قبلا“ تعيين كرده است . - (××)
ـــــــــــــــــــــــــــ
(××) - در قرآن در بيش از بيست آيه به اصل « تقدير » اشاره شده است.
ـــــــــــــــــــــــــــ
بنابراين : سربازان و « مجاهدين راه دين » نبايد از هيچ خطري بترسند و آنچه « ’مقدرٌ » است در لحظهْ معهود اتفاق خواهد افتاد.
تلقين و اعتقاد به « قضا و قدر » ( فاتاليزم ) = بي باكي ؛ جسارت و دليري جنگجويان ( يعني / توده هاي پا برهته ) را بر مي انگيخت
و غالبا“ موجب پيروزي و فتح آنها ميشد. - ( اسلام در ايران - ص 214
____________________
««« بابك دوستدار »»»
ادامهْ مباحث كتاب « اسلام شناسي » و زمينه هاي اقتصادي - اجتماعي پيدايش اسلام را فردا دنبال خواهيم كرد . با ما باشيد


ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.

((( خبرچين)))
((( هميشك )))

1 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

At Thursday, 25 September, 2008, Anonymous Anonymous نـوشتـه...

درود: در مورد دين اسلام بايد بگويم كه اين دين يك اكتشاف است و محدود به زمان است و هيچ سازگاري با پيشرفت انسان ندارد و اگر وابستگي به اين دين را ادامه دهيم خواسته يا نا خواسته از ميان ميرود چون انسان وابسته به نيازهاي مادي روز خود را وقف ميدهد نه وابسته به يك دين و دير يا زود ديگر اثري از دين اسلام نخواهيم ديد دين اسلام با عناصر فرهنگي اعراب هماهنگ است و به تدريج در قالب فرهنگي اعراب به وجود آمده و تمامي قوانينش با خصوصيات اعراب هماهنگي دارد و مردم ايران بايد قوانين وآئيني كه مرتبط به فرهنگشان هست بپذيرند دين اسلام بيشتر آخرت گرائي و مرده پرستي و القاي ترس در وجود انسانهاست و انسان براي پذيرش دين ناچار است ترس را هم بپذيرد در اين صورت خلا قيت از بين ميرود و ذهن انسان بدون انديشه بايد تمام قوانين اسلام را بپذيرد اين يعني جبر مطق

 

Post a Comment

<< Home