Sunday, November 13, 2005

ديـن، فساد و فسق و فجــور!؟


تاريخ رشـد و گـسترش اســلام را نمی توان فـهـمـيـد مگـر اينکـه ابتـداء
خصلـت خـشـن، تــنـد، مــهــاجــم و مــتــجــاوز آنـرا بشنـاسيـم.
::. مـيـرفـطـروس .::


~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~

مقايسه سلامت اجتماعی در جوامع مذهبی و سکولار

تحقيقات گريگوری پال نشان ميدهد رشد نرخ ناهنجاری های اجتماعی مثل جنايت، خودکشی و حاملگی تين ايجرها با افزايش باورهای مذهبی نسبت مستقيم دارد.
جوامعی که مذهبی تر هستند، به مراتب بدترند
مطالعات علمی جديد نشان داده است که اعتقادات و باورهای مذهبی می توانند سبب آسيب رسانی به جامعه شوند و ميزان قتل و جنايت ، تعدد روابط جنسی و خودکشی ها را افزايش دهند.
بر طبق اين تحقيق، اعتقادات مذهبی و عبادت خدا نه تنها برای يک جامعه سالم غيرلازم است، بلکه عملا حتی می تواند به مشکلات اجتماعی اضافه نمايد.
اين مطالعه جديد اين ادعای معتقدان به مذهب را که بر اين باورند مذهب برای پايه ريزی يک جامعه سالم با اصول و ارزشهای اخلاقی ضروری است، را رد می نمايد.
در مجموع هرچه ميزان اعتقادات مذهبی و عبادات به يک خالق در جامعه کشورهای دمکرات و ثروتمند بيشتر می شود، ميزان جنايت، مرگ ومير زودهنگام در ميان نوجوانان و جوانان، ميزان بالای بيماری های مقاربتی و مريضی هايی ناشی از معاشرت جنسی,مانند ايدز,، حاملگی دختران کم سن و سال و تين ايجر، و سقط جنين بالا ميرود وافزايش نرخ اين ناهنجاری های اجتماعی نسبت مستقيم با افزايش باورهای مذهبی جامعه پيدا می کند.
روت گلد هيل - گزارشگر ويژه نشريه تايمز - 18 آبان 1384
ادامــهً متن کامل مقاله [+]
~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~

مذهب و ديوانگی

اصولا مذهب انسان را مجرم و گناهکار می کند تا از او طلبکار شود. از سوی ديگر بيماری و مرگ و خطر های زندگی هم او را تحت فشار قرار می دهد و او را در وضعی نگران کننده که نگرانی دائمی و تشويش آزارنده است قرار می دهد.اين نگرانی او را آماده می کند که هر چيزی را که پيشوا تجويز کند بپذيرد.
فساد ذاتی مذهب است چرا که با فريب و دروغگوئی و ايجاد اوهام و ترس و جهل آغاز شده و اينک به دروغ ادعای روشنگري، دموکراسی و اصلاحات دارد. زندگی سعادتمند در جوامع سکولار بيشتر ميسر بوده است تا جوامع دينی. آمار ها اين را می گويند.
عبدالعلی پارسا - 21 آبان 1384
ادامــهً متن کامل مقاله [+]
~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~


بی‌خــدا و کـافـرم؛ از اهـل ايـمان نـيـسـتـم
زادهً ايـران‌زمـينـم؛ نــه! مـسـلـمـان نيـسـتـم


~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~*!*!*~!~

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home