Thursday, December 16, 2004

تــکـــرار مــُکـــرّر !


هـيچ ديـنی را نمی تـوان يافـت کـه مثل اســلام بـرای پيشبـرد تعـالـيـم و انـديشـه هـايش،
اينـهـمـه به تهـديــد و قـتـل و ارعـاب متـوسّل شـده باشـد.
درواقـع، تاريخ رشـد و گـسترش اســلام را نمی توان فـهـمـيـد مگـر اينکـه ابتـداء
خصلـت خـشـن، تــنـد، مــهــاجــم و مــتــجــاوز آنـرا بشنـاسيـم.

«مـيـرفـطـروس – عــلـی»[+]
×!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!×
اسلايد شو « فتو گالری» بينوايان کارتن خواب و کودکان خيابانی به روايت تصوير!ديدنی است

آزرده دل از اين هـمـه تکرار مـُکرّر!

×!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!×

حسيـن مـُنـزوی
«حنـجــرهء زخـمـی تغــزّل»


در خـود خـروش‌هـا دارم، چـون چـاه، اگـر چـه خـامـوشــم

مـی‌جـوشــم از درون هــر چـنـد بـا هـيـچـکــس نـمی‌جـوشــم

گـيـرم بـه طـعـنـه‌ام خـواننــد: «سـاز شـکـسـتـه!» مـی‌داننــد،

هـر چـنــد خـامـشــم امـا، آتـشـفـشـان خـامـوشــم
...

~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!~
مـيـرفــطــروس می گــويـــد:

تاريخ اجتماعى ايران بعد از اسلام، تاريخ "هزار و يكشب" و يا تاريخ "صحراى كربلا" نيست، تاريخ ايران بعد از اسلام،
تاريخ تحولات و فراز و فرودهاى ملتى است كه عليرغم حـملات بنيان‌كن اقوام مختلف،
با شكل‌ها و شگردهاى مختلف و هنرمندانه‌اى
(كه در طرح‌هاى مينياتور، قالى، كاشى‌كارى‌ها و در فرقه‌هاى مختلف عرفانى و اجتماعى ما نمايان است) كوشيد تا هويت و موجوديت تاريخى خود را حفظ كند،
به‌همين جهت است كه من معتقدم آگاهى از اين دوره از تاريخ ايران مى‌تواند به خودآگاهى و خودآئى ملى ما كمک كند. تنها با درک و "هضم" اين گذشته تاريخى-فرهنگى و سپس پيوند طبيعى آن با تفكر تكنولوژيک معاصر است كه ما می‌توانيم از "گذشته" به "حال" و از "حال" به "آينده" حركت كنيم.

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home