Thursday, May 29, 2003






مـــــن ايـــــــــرانــــــــيــــــم آرمـــــــــــانـــم رهــــائــــي
ازايـــــن ديــــــــن مــردم فـــــــريــــــب ريـــــــائـــــــــي

« مــــزدک »


:::::::::::::::::::::::::::::::::::
::
هــمــراهــی بــرای دمــوکــراســی آری ، هــمــراهــی بــرای نــجــات جــمــهــــوری اســلامــی هـــــــرگــز !. ::

""""""""""""""""""""""""""""""""

دمـــکــراســــی به فرهنگ دمکراتیک نیاز دارد ، و این فرهنگ را نمی توان وارد کرد ؛ بلکه آن را باید زايــانــيــد و رویــانـــیــد و پــرورانـــيــد و فــراگــســتـــرانــيـــد .....
««« ایـــرج ارجـــمــنـــد راد »»»

""""""""""""""""""""""""""""""""
::تـضــاد و خـصــومــت اســلام بـا فــرهــنــگ ايــــران::
آريابرزن زاگرسي ( آلمان )
تاریخ نگارش: 28 آوريل سال 2003 ميلادي



« جانا! روا نباشد، خونريز را حمايت ( حافظ شيرازي ) »

Επι ξνρον ισταται αχμης ( = Epi xyru histatai akmes [ اپي خيرو هيستاتاي آکمس = ما لبه ي تيغ ايستاده ايم و مسئله ي يا اسارت و عبوديّت يا آزادي و زندگي مطرح است.) هُمر – ايلياد – پاره ي دهم - متن يوناني ]

چرا ما از استقلال در تمام دامنه هاي زندگي خود مي ترسيم؟. چرا نمي توان با انسانهايي که در زنجيرهاي عقيدتي و ايدئولوژيکي و فکري و سنگسان شده به سر مي برند به جامعه ي گشوده فکر و آزاد از استبداد و تحقّق فرمانروايي مستقل رسيد؟. استقلال را نه مي توان از جايي وام گرفت نه مي توان همچون خشکبار و آلات و ادوات مکانيکي و الکترونيکي وارد سرزمين خود کرد نه مي توان کسب آن را همچون شرايع مذهبي از ديگران تقليد کرد. ما زماني به استقلال در زمينه هاي گوناگون مي رسيم که در انديشيدن و رفتار کردن، انسانهايي مستقل و استوار بر خواست و نيروي فهم و سنجشگري خود باشيم. تا زماني که ما به دريافت و پروراندن عميق و تئوريک تجربه هاي فردي و کاربست فهم خود اتّکا نکنيِم، حرف زدن از استقلال، توهم است. فقط با استقلال فکري تک، تک ما ايرانيان است که ديگران مي توانند ما را به رسميّت بشناسند و به وجودمان در مقام انسانهاي فرهيخته و فرهنگيده، ارج و احترام بگزارند.
نگارنده اين سطور به دليل حادّ بودن اقتدار بغرنجزا و بسيار خطرناک فقها و مراجع تقليد و آخوندها و مسئله ي فاجعه ساز اسلام و تضاد گوهري آن با فرهنگ ايران، تلاش کرده است که سلسله جُستارهايي را به سهم خويش براي روشنگري اذهان هم ميهنان به زباني رسا و همگانفهم منتشر کنم. من برآنم که اختلاف و تضاد بسيار عميق و همچنين ناهمخوان و ابدالدّهر ناسازگار مذهب اسلام را با فرهنگ ايران نشان دهم.



آريابرزن زاگرسي
آدرس پست الکترونيکي نگارنده:azagrosi@yahoo.de
درج اين جسستار در مطبوعات و تارنماهاي اينترنتي بدون دخالت در متن، در سراسر جهان، آزاد است.
از نامه هايي که مرا به تفکّر و بازانديشي و ژرفبيني بيانگيزانند، دلشاد مي شوم.
متن کامل اين نوشته در تارنماي اينترنتي « فرهنگشهر » بايگاني ميباشد

:::::::::::::::::::::::::::::::::
::قــــــــرآن را بــخـــوانــــــــــيـــد! ::


به همه جويندگان راستي پيشنهاد مي كنم براي پژوهش حقيقت، به كتاب قرآن مراجعه كنند. شايد امكان قرار دادن همه آن كتاب زشت ولي روشنگر در اين سايت وجود نداشته باشد. اما بت ذهني درنده اي به نام الله وظيفه بيان خواسته هاي برخواسته از ذهن خشونت منش محمد و يارانش را انجام داده است و به پشتوانه اقيانوسي از خون و تاريخي از رنج و آزار دگر انديشان، امروزه اين كتاب نفرت انگيز در دسترس همه قرار دارد و بنا براين براحتي مي توانيد يك جلد از آن را تهيه كنيد.

جويندگان راستي نيازي به خواندن كتاب هاي گوناگون و مخالف براي درك نادرستي قرآن ندارند. كافي است جراُت دانستن داشته باشند. در اين صورت كتاب قرآن را بدون ترس و هراس، و بدون پيش داوري مطالعه فرماييد. سپس به كتاب هاي دوره دبستان امروزي كه در ايران تدريس مي شوند مراجعه كنيد. همان كتاب هايي كه در جمهوري لازم است دانش آموزان دبستاني براي آموختن و يادگيري مطالعه كنند كه خود اين نشان مي دهد كتاب معجزه گر و جامع قرآن، حتي نمي تواند نياز بچه هاي دبستاني را براي دانستن تامين كند و با اجبار كارشناسان جمهوري اسلامي به دانستي هاي برآمده از تمدن غرب و الگوهاي آن براي سواد آموزي به شدت نيازمندند.

اما منظور من چيز ديگري است. انصافاُ دانسته هاي اخلاقي دانش غربي نظير قانون گرايي، همزيستي، مدارا و دانسته هاي علمي در زمينه زيست شناسي، فضا، رياضي، فيزيك، شيمي و غيره را ارزيابي كنيد و ميزان مفيد بودن و قابل فهم بودن آنها براي انسان هاي امروزي با كل كتاب قرآن مقايسه كنيد. حال از شما مي پرسم، در زندگي روزمره عملا كدام كتاب ها بيشتر به كار مي روند و روزي انسان امروزي را همراه با آسايش و آزادي و خود باوري تامين مي كنند؟ و بر اساس كدام كتاب ها انسان هاي دين بارور به درندگي، ترور، اعدام، كشتار و آزار و اذيت ديگران مي پردازند كه نمونه هاي آن را در افغانستان، فليپين، ايران و ديگر كشورهاي اسلامي و حتي غربي مشاهده مي كنيم. آيا جزء اين است كه اسامه بن لادن و يارانش به دليل اعتقادات اسلامي شان جنايت هولناك 11 سپتامبر را آفريدند؟كه خود بارها بر اين نكته تاكيد ورزيدند و دلايل تاريخي و فقهي آن بسيار روشن و بارز است.

كدام كتاب ها اصولي منطقي تر دارند و يك روند قابل فهمي را براي همه كه كمتر تفسير پذير هستند بيان مي كنند؟ اگر قرآن كتاب جامعي است كه همه مسائل را بيان كرده است، چرا كارشناسان كشورهاي اسلامي شعور خود را به كار نمي گيرند و دانش اسلامي را از آن بيرون بياورند و با آن جامعه خود را اداره كنند؟ در زندگي روزمره مسلمانان، تا چه حدي از هنجارها و فرآورده هاي برآمده از كتاب قرآن و ديگر كتاب هاي مذهبي استفاده مي كنند و تا چه حد از هنجارها و فرآورده هاي دانش بشري غربي نظير: دانشگاه، سيستم قضائي‌، وسايل زندگي، كامپيوتر، تلفن، خودرو، هواپيما، پزشكي، دندان پزشكي، چشم پزشكي، دارو شناسي، راديولوژي، ميكروب شناسي، يخچال، تلويزيون، ماهواره، كفش و لباس، پارچه، مسائل محيط زيست، حقوق شهروندي، امنيت شهري، قوانين بين المللي و ...عملاً استفاده مي كنند.



آريابرزن زاگرسي
آدرس پست الکترونيکي نگارنده:azagrosi@yahoo.de
درج اين جسستار در مطبوعات و تارنماهاي اينترنتي بدون دخالت در متن، در سراسر جهان، آزاد است.
از نامه هايي که مرا به تفکّر و بازانديشي و ژرفبيني بيانگيزانند، دلشاد مي شوم.
متن کامل اين نوشته در تارنماي اينترنتي « کـــــافــــــــــر » بايگاني ميباشد


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::


ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم ، و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.
« بــابـــک دوســــتـــدار »

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

((( خــــــــــبــرچـيــن)))

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home