Sunday, November 21, 2010


بحران رهبری/محمد تقی شهرام
[+]
نادره افشاری


اتهام محمد تقی شهرام «قیام علیه مبارزین مسلمان» است.
[محمد تقی شهرام] دستور قتل کسانی را صادر کرده است که در راه اسلام با رژیم طاغوتی پهلوی به مبارزه پرداخته بودند. متهم و بسیاری از همفکران چپ و منحرف وی کوشش دارند که ضدانقلاب را تنها در وجود کسانی خلاصه کنند که با رژیم سابق همکاری مستقیم داشته اند؛ حال آنکه از دیدگاه دادستانی انقلاب، کلیه ی کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم با انقلاب اسلامی به مبارزه پرداخته؛ ولو با رژیم سابق نیز مبارزه کرده باشند، ضد انقلاب تلقی خواهند شد

محمد تقی شهرام در سال 1326 در تهران به دنیا می آید. از دبیرستان هدف شماره-ی یک فارغ الحصیل می شود و در سال 1347 در رشته-ی ریاضی دانشکده-ی علوم دانشگاه تهران پذیرفته می شود. سال 1348 زمانی که فقط 22 سال دارد، توسط محمد حیاتی وعلیرضا زمردیان به مذهب سیاسی گرایش پیدا می کند. آن زمان [سال 1348] الزام مذهبی/سیاسی شدن این بود که فرد در ارتباط با کسانی چون "مهدی بازرگان" و "سید محمود طالقانی" قرار بگیرد. سال بعد [1349] وقتی که شهرام 23 ساله است، توسط موسی خیابانی در سازمان مجاهدین خلق عضوگیری می شود.

اولین کار تشکیلاتی پراتیک محمد تقی شهرام 23 ساله[2] منفجر کردن دکل-های برق در جریان جشن-های 2500 ساله-ی ایران است که البته ناموفق می ماند. این برنامه-ی تروریستی ناموفق به دستگیری بیشتر اعضای این سازمان در شهریور ماه 1350 راه می برد.

دادگاه ِ یازده تن از این گروه در بهمن ماه همین سال است. تقی شهرام متهم ردیف هشتم است.[3] شهرام در دادگاهی که صلاحیتش را زیر سوال برده است، به دهسال زندان محکوم می شود.
محمد تقی شهرام را حکومت جمهوری اسلامی در دوم امردادماه 1359 ساعت یک و سی دقیقه-ی بامداد تیرباران کرد.
ادامــــه[+]

Labels: ,

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home