Sunday, January 09, 2005

نامه‌ی سرگشاده به قاضی مرتضوی


درواقـع، تاريخ رشـد و گـسترش اســلام را نمی توان فـهـمـيـد مگـر اينکـه ابتـداء
خصلـت خـشـن، تــنـد، مــهــاجــم و مــتــجــاوز آنـرا بشنـاسيـم.

«مـيـرفـطـروس »[+]
~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!~
نامه‌ی سرگشاده به قاضی مرتضوی
آقای مرتضوی دادستان تهران!
اقرارهای اخير آقايان روزبه ميرابراهيمی و اميد معماريان در جلسه هيأت نظارت بر قانون اساسی که تنها بخشی از آن -و آن‌هم به شکل سربسته- از طريق مشاور محترم رئيس جمهور جناب آقای ابطحی منتشر شد نشان‌دهنده‌ی تخلّف آشکار شخص شما و دستگاه قضايی و ارگان‌های زيرمجموعه‌اش در برخورد با متهمين بود. از آن‌جايی که اين‌گونه برخوردها، زير فشار گذاشتن متهمين و شکنجه‌ی آن‌ها به‌قصد گرفتن اعترافات دروغين در مجموعه‌ی دادستانی، سابقه‌ای ديرين دارد و اين کار آشکارا مخالف با اعلاميه جهانی حقوق بشر و حتا قانون اساسی خود جمهوری اسلامی است، لذا از لحاظ ما، شما در دادگاه افکار عمومی متهم به جنايت عليه بشريت هستيد.
متن کامل[+]

×!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!~
ميرفطروس می گويـــد:

به نظر من، در ايران، هم "سياستِ مذهبی" و هم "مذهبِ سياسی"- هر دو- شكست خورده‌اند و تا زمانی كه جدائی دين از دولت (يا حكومت) بوجود نيايد، نه آزادی و استقلال ملّی، نه توسعه و تجدّد اجتماعی و نه جامعه مدنی –هيچيک- به سرانجام نخواهد رسيد.

در حوادث و طوفان‌های بنيان‌كن تاريخی، آنچه كه ملّت ما را زنده و پايدار نگه‌داشته، زبان و تاريخ و فرهنگ ملّی ما بوده نه اسلام و شيعه‌گری.

روشنفكران اسلامی با مصادرهء شعارهای روشنفكران لائيک و تبديل آنها به مضامين اسلامی و ايدئولوژيک، می‌كوشند تا شكاف عميقی را كه در باور دينی جوانان ما پديد آمده، "اصلاح" يا ترميم كنند!

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home