Friday, November 14, 2003

" مـانـيـفـسـت خــشــونــت "قرآن





مـــــن ايـــــــــرانــــــــيــــــم آرمـــــــــــانـــم رهــــائــــي
ازايـــــن ديــــــــن مــردم فـــــــريــــــب ريـــــــائـــــــــي



:: مــــزدک ::


مــن آمــده ام کــه درو کــنـم نــه بــکــارم ! بــهــشــت , در زيــر ســايــة شــمــشـيــر عــَرَبـان اســـــــت "



ما - اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم ، و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.
بنظر من : ريشة فاجعة 11 سپتامبر را بايد در خصلت تعاليم اسلام جستجو کرد . اين , مسئله ای است که متأسفانه در تحليل های مربوط به فاجعة 11 سپتامبر توجهی به آن نشده است . ببينيد ! قرآن کتابی است که کلمة " قتال " ( کشتن ) و اشتقاقات اين کلمه , در آن فراوان تکرار شده است بطوری که می توان آنرا " مـانـيـفـسـت خــشــونــت " ناميد .

از طرف ديگر : در تاريخ اديان , پيغمبر اسلام به " پيغمبر مسلّح " مشهور است , پيغمبری که بقول دکتر علی شريعتی : برای پيشبرد عقايدش می گفت : " يا از سرِ راه من کنار برويد ! و يا نابود می شويد ! " فلسفة سياسی حضرت محمد در اين جملة معروف او خلاصه شده که می گفت :
" مــن آمــده ام کــه درو کــنـم نــه بــکــارم ! بــهــشــت , در زيــر ســايــة شــمــشـيــر عــَرَبـان اســـــــت "
مجاهد ين اسلام، بخصوص بعد از تسخير مکه، با شعار "الله اکبر" و "لا اله الا الله" به هر قبيله و شهری حمله کرد ند و با خشم و توحشی کم نظير نامسلمانان را کشتند، اموالشان را غارت کردند، زنان و کودکان را به اسارت گرفتند، خانه ها و معابد آنها را به آتش کشيدند و به تصرف درآوردند، در پناه شمشير کسانی چون محمد، عمر، علی و حمزه، از خون و ثروتِ کشتگان نيرو گرفتند.
در تاريخ اديان بزرک جهان , هيچ دينی را نمی توان يافت که مثل اسلام برای پيشبرد تعاليم و انديشه هايش , اينهمه به تهديد و قتل و ارعاب متوسّل شده باشد . درواقع , تاريخ رشد و گسترش اسلام را نمی توان فهميد مگر اينکه ابتداء خصلت خشن , تند و مهاجم آنرا بشناسيم .

عــلــی مــيــرفــطــروس
::::::::::::::::::



اينك - بيش از هر زمان ديگر نيازمند به شهامت و شجاعت اخلاقي هستيم تا حقيقت را ( همهْ حقيقت را ) ابراز كنيم ، و آنچه را كه تا حالا ( بدلايل مذهبي يا سياسي ) مدفون بوده از دل تاريخ مان استخراج كنيم.
« بــابـــک دوســــتـــدار »

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home