Thursday, March 03, 2005

وبلاگ نویسان و تمامی زندانیان سیاسی ، بی قید و شرط آزاد باید گردند !!

تاريخ رشـد و گـسترش اســلام را نمی توان فـهـمـيـد مگـر اينکـه ابتـداء
خصلـت خـشـن، تــنـد، مــهــاجــم و مــتــجــاوز آنـرا بشنـاسيـم.
مـيـرفـطـروس
~!~***~!~***~!~***~!~***~!~***~!~

فراخوان عام نهادها و انجمن های فرهنگی- اجتماعی و سیاسی اروپا ، کانادا ، آمریکا، استرالیاو ترکیه

بر پایه اخبار دریافتی از ایران :
نجمه امید پرور همسر محمد رضا نسب عبداللهی ، صبح امروز ( چهارشنبه ) در محل کار دستگیر شده ، بعد از 4 ساعت بازجویی ، دو باره به خانه برده شد و اسناد و اوراق را جمع کرده و به همراه خود نجمه امید پروربه باز داشتگاه بردند!!

اعتصاب غذای دکتر فرزاد حمیدی در زندان رجایی شهرکرج ادامه دارد!

پیام امیر ساران از زندان رجایی شهرکرج : پدر به خانه باز نمی گردد ، مگر با یک بغل آ زادی!!
محمد رضا نسب عبدا لهی ، سخنگوی انجمن دانشجویی دفاع از حقوق بشر درایران و همچنین وبلاگ نویس در روز دوشنبه ( اول مارس ) دستگیر و به زندان مرکزی رفسنجان انتقال دادند !!
ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز،از دستگیری آرش سیگار چی ومحاکمه وی بر پایه اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام ، به 14 سال زندان محکوم گردید و همچنین مجتبی سمیعی نژاد ، مجتبی لطفی و محکومیت نسب عبداللهی و احکام صادره اعتراض کردند!!
سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، آقای حسن زارع زاده اردشیر گزارش می دهد:
نجمه امید پروربازداشت گردید. نامبرده سه ماهه باردار است و در شرایط خطرناکی بسر می برد!
درگیری شدید در بند یک زندان رجایی شهر منجر به زخمی شدن چند تن از زندانیان گشته است. اغلب زندانیان، زندان رجایی شهر دارای قمه و چاقو میباشند و در درگیریهایی که غالبا به صورت روزانه در این زندان اتفاق می افتد ، یکی از طرفین دعوا در اثر ضربات چاقو مضروب می شود. جلسه ی رسیدگی به اتهامات " شیوانظرآهاری" و فریبا هدایتی" دو تن از بازداشت شدگان مقابل دفترسازمان ملل ، در شعبه ی 26 دادگاه انقلاب برگزار شد.
قاضی با برشمردن اتهامات "َ شیوا نظرآهاری" دبیر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ،از جمله شرکت در تجمع غیر قانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با رسانه های گروهی به وی اعلام کرد که از سوی دادستانی برای شما بر اساس ماده ی 500 قانون مجازات اسلامی تقاضای 3 ماه تا 1 سال حبس و به استناد ماده ی 600 همین قانون بین 2 سال تا5 سال زندان درخواست شده است.» ، قرار است جلسه ی بعدی دادگاه شیوا نظرآهاری در تاریخ 18 ماه جاری با حضور وکیل وی انجام شود
آقای محمد رضا نسب عبداللهی « پس از انتقال به زندان رفسنجان اجازه داده نشد تا تماسی با بیرون داشته باشد و به خانواده وی نیز اجازه ملاقات داده نمی شود. از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست »
در این میان حشمت الله طبرزدی در تماس تلفنی از زندان اوین ، نسبت به وخامت وضعیت جسمانی دکتر فرزاد حمیدی ، ابراز نگرانی کرد و خواستار حمایت و پشتیبانی سازمان ها و نهادهای مدافع خقوق بشراز وی شد!!
اخبار دیگری از احضار تلفنی آقای حسن زارع زاده اردشیرفعال دانشجویی به دادسرای کارکنان دولت خبر می دهد!
اظهار نگرانی از وضعیت جسمی دکتر ناصر زرافشان ، منوچهر محمدی ، موج گسترده تعطیلی مطبوعات از جمله : ( روزنامه دانشجویی هواداران معین – روزنامه ندای آذر آبادگان – پیام مردم کردستان – احضار مدیرماهنامه سیاسی نامه آقای کیوان صمیمی بهبهانی -- حبس و ممنوعیت فعالیت مدیر در هفته نامه آبان آقای محمد حسینی علیپور -- سانسور8 داستان از آخرین کتاب( داستان های تازه ی داغ ) اثر:علی اشرف درویشیان -- انفجار انتشاراتی شهلا لاهیجی ناشر و نویسنده ، در خیابان یوسف آباد تهران توسط یک موتور سوار ، احضارخانم دیبا علیخانی فعال جنبش زنان - دکتررویا طلوعی عضو کانون زنان کرد ، مدافع صلح و حقوق بشر– آزاد زمانی – پیمان نودینیان و ...) و بی پاسخ ماندن 30 روزه اعتصاب کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی سنگرود ، که مصمم هستند تا در جهت پاسخگویی ، پیاده بطرف تهران حرنت کنند !!

ما امضاء کننده گان اين فراخوان عام ، بار ديگر توجه تمامی نهادهای حقو ق بشری ، تمامی آزاديخواهان جهان و مردم شرافتمند ايران را به نقض گسترده حقوق تمامی زندانيان سیاسی در زندانهای سراسر کشور جلب نموده و آنها را به حمايت ا ز خواسته های به حق تمامی زندانيان سياسی فرا می خوانيم و يکصدا ، ضمن دفاع ار ایستادگی و مقاومت ، تمامی زندانیان در بند، اعلام می داريم :

 ۱ _ ضمن محکوم کردن هر گونه دستگيری فعالين سياسی ، زندان ، شکنجه ، خواهان پايان بخشيدن محاکمات دربسته و صدور احکام سنگسار واعدام در سراسرايران می باشيم! 
۲_ ما خواهان آزادی بی قيد و شرط تمامی زندانيان سياسی می باشيم !

۳_ اعزام يک هئيت از جانب نهاد های بين المللی ، جهت باز ديد زندان ها ، گفتگو با زندانيان سياسی و ملاقات با خانواده های زندانيان سياسی و ارائه گزارش به افکار عمومی جهان ، خواست ما می باشد!
۴ _ در شرایطی که شصت و یکمین (61 ) نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل ، درهمین ماه( مارس) آغاز به کار خواهد کرد. ماخواست استقرار نظارت دائمی و تعیین ناظر ویژه توسط سازمان ملل متحد، در راستای رسیدگی به احضارها، دستگیری ها، بازجوئی ها، دادگاههای در بسته، تجاوز به زنان و کودکان زندانی ، احکام سنگسار، قطع عضو، اجراء احکام اعدام و خواست لغو اعدام ، موضوع تعد د زندان ها ، عدم تفکیک زندانی سیاسی از زندانیان عادی و واداشتن زندانی به ندامت و موضوع صدور احکام اعدام برای افراد زیر 18 سال و سایر تضیقات به زندانیان را ، مبنای فعالیت دوره ای خود قرار می دهیم !

~!~***~!~***~!~***~!~***~!~***~!~

گفتگوهايى پيرامون دستگيرى نجمه اميدپرور، همسر محمدرضا نسب عبدالهى

دو روز پس از آنكه خانم نجمه اميدپرور پيرامون دستگيرى همسرش محمدرضا نسب عبدالهى با صداى آلمان گفتگويى داشت، وى نيز توسط مقامات امنيتى شهر رفسنجان در محل كارش دستگير و پس از ضبط كامپيوتر و وسائل شخصى‌اش راهى زندان شد. حال بستگان خانم اميدپرور نگران وى هستند، زيرا كه وى سه‌ماهه آبستن است و فرزندى در راه دارد. در پى دستگيرى او صداى آلمان با خانواده‌اش تماس حاصل كرد و مسئله را جويا شد

خانم سعيده نسب عبدالهى، خواهر محمدرضا نسب عبدالهى در مورد دستگيرى خانم نجمه اميدپرور گفت:

"من در منزل نبودم. آنها ساعت ۱۰ صبح آمده بودند به مغازه‌اى كه او كار مى‌كرده و تمام وسائل كامپيوترش را برداشتند. بعد او را آورده بودند به خانه و ماشينشان را هم آوردند به داخل خانه. بعد هرچه در اتاقش بود را جمع كردند و فهرست آن را نوشتند و با خود بردند. سپس مأمورين او را بار ديگر ساعت دو و نيم بعدازظهر آوردند و گفتند كه او دو ساعت بازجويى داشته است. سپس او وسائل شخصى‌اش را برداشت و آنها گفتند كه او تا ده روز بازداشت است. و پس از ده روز سند بياورند تا آزادش كنند."

خانم سعيده نسب عبدالهى افزود: ”وقتى به خانه آمدند، هيچ كس در خانه نبوده است. در زمانى كه آنها خانه بودند، مادرم وارد مى‌شود و مى‌پرسد شما كه هستيد و آنها مى‌گويند كه ما از طرف دانشگاه آمده‌ايم."

آقاى صادق نقاشكار، سخنگوى كميته‌ى برونمرزى «رفراندوم آزاد ايران» پيرامون پيگرد فعالان اينترنتى و انگيزه‌‌ى حاكميت اقتدارگرا مى‌گويد:

”بنابه گزارش‌های رسيده از ايران، حاكميت ايران در آستانه‌ی هشتم مارس، روز جهانی زن، اقدامات سرکوبگرانه و گسترده‌ای را به اجرا گذاشته است. ما طی روزهای اخير شاهد موجی از دستگيری‌ها، احضارها، حمله به اقامتگاه‌های افراد و ضبط اموال شخصی آنها، به آتش کشاندن مراکز انتشاراتی و اخراج فعالين سياسی از دانشگاه هستيم. رژيم با پرونده سازىهايی که گاهی با دلايل واهی برای افراد مختلف می‌سازد و عمدتا آنها را بازنگه می‌دارد تا در مواقعی که خود نياز به ايجاد رعب و وحشت دارد، به اجرا درآورد. همچنين مواردی که ما شاهدش هستيم، علاوه بر بازنگه داشتن پرونده‌ها، وثيقه‌های سنگينی‌ست که بر افراد قرار می‌دهد. وثيقه‌هايی که ارقام نجومی دارد، از ۴۰۰ـ ۳۰۰ میليون گرفته تا ۳۰ـ ۲۰‌- ۱۰ ميليون تا بدين‌وسيله افراد را در چنگ خود داشته باشد و در هر لحظه از زمان بتواند آنها را به زندان‌ها بازگردانند. از جمله دستگيری‌هايی که طی چندروز گذشته انجام شده است، می‌توان از آقايان امير ساران و بيات نام برد که در حال حاضر در زندان گوهر دشت کرج بسر می‌برند.

در ضمن بايد اين نکته را يادآوری کنم که زندان گوهر دشت محل نگهداری از زندانيان خطرناک و معتاد است، و حاكميت جمهورى اسلامى برای درهم شکستن اراده‌ی زندانيان سياسی از اين تيپ افراد يعنی از زندانيان خطرناک و معتاد استفاده می‌کند تا اعمال فشار کند. همينطور ما شاهد بوده‌ايم که در هفته‌های اخير زندانيان سياسی در اعتراض به انتقال و قرار گرفتن خود در کنار زندانيان عادی دست به اعتصاب غذا چند هفته ای زده‌اند. ولی در حال حاضر و بنابه به گزارش‌هايی که ما داريم، دکتر فرازد حميدی همچنان در اعتصاب غذای خود بسر می‌برد. همچنين آقای نسب عبدالهی، سخنگوی «انجمن دانشجويی دفاع از حقوق بشر در ايران» و وبلاگ‌نويس که تا مدت زيادی پرونده‌ی بازی داشته است، او را در ۱۰ اسفند دستگير و به زندان رفسنجان منتقل کرده‌اند. در پی اين مسئله خانم نجمه اميدپرور، از فعالين حقوق بشر و وبلاگ نويس، از اينکه جزييات دستگيری همسرش را به رسانه های آزاد جهان گزارش کرده‌اند، در روز بعد يعنی ۱۱ اسفند دستگير شدند. فی‌الواقع مامورين وزارت اطلاعات به منزل ايشان مراجعه کرده‌اند و بدون هيچ دليل و اتهامی وی را دستگير و به بازداشتگاه منتقل کرده‌اند. در اينجا بايد اين نکته را يادآوری کنم که خانم نجمه اميدپرور در حال حاضر باردار است و بودن اين شرايط برای ايشان بشدت خطرناک است. هم برای سلامتی کودک و هم برای سلامتی خودشان به دليل سلول‌هايی که در آنجا قرار می‌گيرند.

از جريان وبلاگ نويسان يا نويسندگان می توانم از آقای آرش سيگارچی، سردبير «گيلان امروز»، نام ببرم که بخاطر نوشتن يک مقاله در رابطه با قتل‌عام‌های سال ۱۳۶۸ زندانيان سياسی او را دستگير و محکوم به ۱۴ سال زندان کرده‌اند. هدف رژيم از اين اعمال سرکوبگرانه ايجاد رعب و وحشت ميان اقشار مختلف جامعه است و بخصوص که زنان آزاديخواه ميهن مان در حال تدارک تجمعی برای گراميداشت هشتم مارس، روز جهانی زن، در پارک لاله‌ی تهران هستند که از اين تجمع از شهرستان‌های مختلف ايران نیز حمايت کرده‌اند و قصد شرکت در آن را دارند. لذا رژیم در اين برهه از زمان و در اين نقطه از زمان، نياز دارد که دست به ارعاب و سرکوب گسترده‌ای بزند که شايد بتوانند از اين تجمع آتی در پارک لاله تهران ممانعت کند.
~!~***~!~***~!~***~!~***~!~***~!~

تـحـــريـم انتـخــابـات [+]
بـهـتــرين انتـخــاب

~!~***~!~***~!~***~!~***~!~***~!~

0 شـمـا چــه می گوئيـد؟:

Post a Comment

<< Home