Monday, March 29, 2010


سفر به سرزمین ممنوعه


سیامک مهـر


ندا به خیابان آمد تا با تمامت اسلام و حکومت اسلامی بجنگد. ندا بر علیه آیین زن ستیز اسلام در کنار اهورامزدا و چشم در چشم اهریمن ایستاد و به مقام جانبخش و قهرمان آزادی و ایران عروج کرد. ندا جانبخش و نماد خیزش خرداد بر علیه نظام سلطه-ی الهی است. ندا با هیچ چسبی به سبزهای اسلامی نمی چسبد.

میراث ندا راهی است که تا سرنگونی نظام اسلامی در همه ابعادش ادامه دارد. این راه تا قطع کردن دست مذهب از جامعه و زندگی و فضاهای عمومی باید پیموده شود. آنانکه خود را به ندا و نداها مدیون می دانند همواره باید از خود بپرسند که؛ در راه ستردن و زدودن نکبت اسلام و ریشه های نابرابری و ستم از جامعه و فرهنگ ایران چه کرده اند و در انبان خود چه دارند؟ باید از خود بپرسند تا چه مقدار از رسوبات اسلامی و زن ستیز را در لایه های ذهن خود پالوده اند؟

واقعیت این است که ندا شهید نیست. شهید یک اصطلاح زشت اسلامی است. ندا برای جنگ با کفار به خیابان نیامده بود. ندا از دزدان و راهزنان و قطاع الطریق های مدینه نبود که به حرص غارت اموال کافران و مشرکان و فی سبیل الله و برای گسترش دین اسلام شهید شده باشد. ندا به امید رفتن به بهشت و خوردن از نهرهای شیر و عسل و همخوابگی با غلمان ها به جنگ با کفار نرفته بود که شهید محسوب شود. با رمز یا زهرا از راه کربلا به قدس هم نمی رفت.

ندا در انتخابات شرکت نکرده بود و فریب دغلکاران حافظ رژیم اسلامی را نخورده بود. ندا با هیچ چسبی به سبزهای اسلامی نمی چسبد. موسوی و کروبی هم پس از قتل ندا آنقدر که به خانواده-ی آنهایی که با علامت سبز و شال سبز سیدی به گردن کشته شدند عنایت داشتند و ملاقات می کردند، به ندا و خانواده وی توجه ای نکردند. اصلاح طلب ها و اسلام پرستان روایت حکومت اسلامی از قصه-ی ندا را بیشتر می پسندند.
ادامــــه[+]

*****

Persian Gulf Symphony - سمفونی خلیج فارس - [+]

Labels:

Wednesday, March 24, 2010


زایش ِ زرتشت ِ بزرگ، خجسته باد


احمد پناهنــده



روز زایش زرتشت بزرگ، فیلسوف، شاعر و پیام-آور خرد بر ملت بزرگ ایران فرخنده باد

بر ما ست و بر همه-ی ما است، یعنی آنانیکه درد وطن دارند. آنانیکه چهارچوب ارضی ایران برایشان ارجع است. آنانیکه خاک ایران را، همین ایران را بر فراز و فرای همه-ی ارزش ها و مرام ها می نشانند باید در این روزگار ِ تاریک ایرانزمین، که از هر گوشه و کنارش بوی آزار دهنده-ی بیگانه پرستی و از خود بیگانگی، بلند شده است و چپ و راست نمی شناسد، نام زرتشت را بلند بالا و با صدای خوش و رسا، ترانه بخوانیم و یادش را بر تارک ِاندیشه و خردمان حک کنیم و روز زایشش را بی همتا و توانا در جای جای ایران و جهان جشن بگیریم و نوروزمان را با شادمانی هر چه بیشتر و تماشایی-تر ادامه دهیم و استمرار ببخشیم تا شادی و شادخوانی و شادخواری در دیده و دل و خردمان نهادینه شود. ادامــه[+]


احمد پناهنــده
۲۴ مارس ۲۰۱۰
دریافت بازتاب از دیدگاه خوانندگان[+]

Labels: ,

Saturday, March 06, 2010


اقتدار ِ فرهنگی از نوع ِ جمکرانی


احمد پناهنده






ملت ایران را این سودا در سر است که دوباره فرهنگ شادخواری و شادخوانی و شادگویی و شاد رقصی ِ ایرانی را سفره-ی شادمانی پهن کنند و غم و اندوه و گریه و زاری را در چاه-های جمکران فرو ببرند و یا به همانجا پرتاب کنند که از آنجا آمده بودند.

این روزها به دلیل نزدیک شدن جشن های سالار و بی همتایی، چون آتش ِ سور ِ سوری، نوروز نو کننده-ی طبیعت وُ وجدان انسانی، تولد پیام آور خرد آشو زرتشت، جشن طبیعت ِ سبزِ سیزده بدر و فروردینگان، بوزینگان ضد این شادی-ها که در درازی هزار و چهارسد و اندی سال سعی کرده بودند هر بی حرمتی، بر این جشن ها روا بدارند و این روزهای ِ شاد وُ زنده کننده-ی دیده و دل را به عزا و ناله و شیون و زاری فرو بکاهند، را وا داشت که کهنگی وُ مرده گی وُ تیره گی ِ فرهنگ اسلامی شان را با زندگی وُ تازه گی وُ روشنایی ِ فرهنگ ایرانی بیامیزند تا شاید از این فرو رفتگی فرهنگ اسلام، در گنداب ِ عصر جاهلیت ِ قبیله-ی قریش را اندکی سرک به بیرون بکشانند و تازه گی و طراوت وُ شادمانی را تنفس کنند.
ادامــه[+]

احمـد پنـاهنــده
چهارشنبه ۳ مارس ۲۰۱۰

*******
ملت سرنگون طلب و متنفر از آخوند و اسلام ارتجاعی-ایش، همگی‌ محاربند... فکر می‌کنید که اینطور نیست؟ پس این کلیپ را ببینید!
We are all Mohareb - ما همه محاربیم
- خواننده: نصرت[+]

Labels: ,